er Researcher Institute of Malay World and Civilization UKMf

My photo
Bandar Baru Bangi, Selangor, Malaysia
An Agri/Horticulturist and Botanist, German Foundation Scholar, Former researcher, Institute of Malay World and Civilization National University Malaysia

Thursday, October 13, 2011

Roller Coaster Kampung Sungai Merab Luar

 

Saya rasa ramai yang tidak tahu terdapat Roller Coaster di Kampung Sungai Merab Luar. Roller Coaster ini bukan satu bentuk rekreasi seperti yang terdepat di negara maju. Roller Coaster ini ialah jalan  sepanjang hampir 2 km, bengkang bengkok, kecerunannya ada yang hampir  50 darjah. Bayangkanlah jika anda memandu di atas jalan ini. Jika tersilap boleh tersungkur dalam gaung. ( Lihat gambar )

 

Roller.1   roller

 

Roller2

 

Kampung Sungai Merab Luar ini bersempadan dengan Perkampungan Duta-Duta, Putrajaya.( Maaf.) Presint Diplomatik Putrajaya di barat dan Bandar Baru Bangi di Timornya. Di Utaranya UPM dan Selatannya Dengkil

Kampung Sungai Merab ini di tadbirkan oleh Majlis Daerah Sepang tetapi beralamat 43000 Kajang Darul Ehsan. Ramai orang tidak tahu kedudukan Kg Sungai Merab yang merupakan kawasan rezab Melayu.

Hendak mencuba roller coaster ini, ikut sahaja jalan ke pintu satu Putrajaya ke arah Bandar Baru Bangi, masuk ke kanan simpang Stesyen Minyak Petronas. Berhati-hati. kerana jalan ini tidak dijaga baik. Selepas sahaja melintasi Roller Coaster ini and akan bertanya bagai mana jalan yang berupa Roller Coaster ini boleh diluluskan pembinaannya.

No comments:

Post a Comment